TEL.: (+48) 23 697 07 00
E-MAIL: sekretariat@ugdzialdowo.pl
  • Fotografia w górnej animacji nr 1
  • Fotografia w górnej animacji nr 2
  • Fotografia w górnej animacji nr 3
  • Fotografia w górnej animacji nr 4
  • Fotografia w górnej animacji nr 5
  • Fotografia w górnej animacji nr 6
  • Fotografia w górnej animacji nr 7
  • Fotografia w górnej animacji nr 8
  • Fotografia w górnej animacji nr 9
  • Fotografia w górnej animacji nr 10
  • Fotografia w górnej animacji nr 11
  • Fotografia w górnej animacji nr 12
  • Fotografia w górnej animacji nr 13
  • Fotografia w górnej animacji nr 14
  • Fotografia w górnej animacji nr 15
  • Fotografia w górnej animacji nr 16
  • Fotografia w górnej animacji nr 17
  • Fotografia w górnej animacji nr 18
  • Fotografia w górnej animacji nr 19
  • Fotografia w górnej animacji nr 20
  • Fotografia w górnej animacji nr 21
  • Fotografia w górnej animacji nr 22
  • Fotografia w górnej animacji nr 23

Dane

Gmina Działdowo
ul. Księżodworska 10, 13-200 Działdowo
Tel. 23 697 07 00
E-mail: sekretariat@ugdzialdowo.pl
NIP: 571-16-02-084, Regon: 130378025

 

Godziny otwarcia urzędu

poniedziałek - piątek 7:30 do 15:30

Znajdujesz się w: Strona główna / Aktualności

Strona główna

Wydrukuj stronę Poleć znajomemu
x

Zapraszam do obejrzenia strony
Koniec roku - koniec trzech naborów z PROW!, artykuł 1605 - Aktualności - Urząd Gminy Działdowo.

 

Pobierz PDF

Aktualności

 
2020-12-22

Koniec roku - koniec trzech naborów z PROW!

Warto się pospieszyć. Z końcem bieżącego roku upływają terminy naborów wniosków o wsparcie w trzech działaniach realizowanych z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Chodzi o "Inwestycje w gospodarstwach położonych na obszarach Natura 2000" - koniec naboru 30 grudnia, "Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej" - nabór trwa do 31 grudnia i "Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich" - wnioski można składać do 31 grudnia 2020 r.

Wnioski o wsparcie "Inwestycji w gospodarstwach położonych na obszarach Natura 2000" mogą składać rolnicy, w których gospodarstwach łączna powierzchnia trwałych użytków zielonych i pastwisk trwałych położonych na obszarze Natura 2000 wynosi co najmniej 1 ha. Pomoc ma ułatwić prowadzenie działalności rolniczej w zgodzie z podwyższonymi standardami środowiskowymi obowiązującymi na tych cennych przyrodniczo terenach. Refundacji podlega 50 proc. kosztów poniesionych
na realizację inwestycji (w przypadku młodego rolnika - 60 proc.). Wysokość wsparcia zależy od rodzaju realizowanej inwestycji. W przypadku budowy lub modernizacji budynków inwentarskich lub adaptacji innych budynków na budynki inwentarskie można otrzymać maksymalnie 500 tys. zł. Natomiast w przypadku realizacji pozostałych inwestycji, np. zakupu maszyn do utrzymania trwałych użytków zielonych, urządzeń do pojenia zwierząt czy przechowywania pasz można ubiegać się o wsparcie do 200 tys. zł. Wniosek o przyznanie pomocy składa się osobiście lub za pośrednictwem osoby upoważnionej we właściwym oddziale regionalnym lub biurze powiatowym ARiMR. Można to zrobić także drogą elektroniczną (za pośrednictwem platformy ePUAP) oraz przesyłką rejestrowaną, nadaną w placówce Poczty Polskiej.

O pomoc na odtwarzanie potencjału produkcji rolnej mogą ubiegać się rolnicy, którzy ponieśli w gospodarstwach straty spowodowane klęskami żywiołowymi bądź wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń. Dotyczy to więc właścicieli gospodarstw, których dotknęły: powódź, deszcz nawalny, susza, przymrozki wiosenne, ujemne skutki przezimowania, obsunięcie się ziemi, lawina, grad, huragan, uderzenie pioruna. Pomoc finansową mogą uzyskać rolnicy, którzy ponieśli straty w roku, w którym jest składany wniosek o przyznanie pomocy lub w co najmniej jednym z dwóch lat poprzednich. Wysokość strat w uprawach rolnych, zwierzętach gospodarskich czy rybach uprawniająca do starania się o pomoc musi wynieść co najmniej 30 proc. średniej rocznej produkcji rolnej. Szacowaniem strat zajmują się komisje powołana przez wojewodę. Natomiast w przypadku poniesienia strat w związku z afrykańskim pomorem świń o pomoc mogą ubiegać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok w celu zwalczania ASF, a w dniu wydania tej decyzji świnie te stanowiły co najmniej 30 proc. trzody chlewnej będących w posiadaniu rolnika. Maksymalna kwota wsparcia, jaką może otrzymać rolnik w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, wynosi do 300 tys. zł, z tym że nie może przekroczyć ona poziomu 80 proc. kosztów kwalifikowanych. Wniosek o taką pomoc należy złożyć w oddziale regionalnym ARiMR (lub za pośrednictwem właściwego biura powiatowego) osobiście lub przez upoważnioną osobę, drogą elektroniczną lub przesyłką rejestrowaną, nadaną w placówce Poczty Polskiej.

Z kolei o pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich może ubiegać się rolnik, małżonek rolnika lub domownik, który m.in. podlega ubezpieczeniu w KRUS w pełnym zakresie nieprzerwanie co najmniej od 12 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy. O dofinansowanie mogą starać się osoby, które chciałyby rozpocząć prowadzenie działalności pozarolniczej po raz pierwszy, jak również osoby, które przez 24 miesiące poprzedzające złożenie wniosku miały zawieszoną lub zakończoną działalność gospodarczą oraz te, które swój biznes na wsi już prowadzą i chcą go rozszerzyć o nowy rodzaj działalności. Pełna lista rodzajów działalności objętych wsparciem, tzw. kodów PKD, obejmuje ponad 400 pozycji. Wysokość premii uzależniona jest od liczby miejsc pracy, które rolnik planuje utworzyć w swojej firmie, i wynosi: w przypadku jednego miejsca pracy – 150 tys. zł. Przy dwóch premia wzrasta do
200 tys. zł, a przy trzech i więcej - do 250 tys. zł.
 Premia na rozpoczęcie działalności pozarolniczej jest wypłacana w dwóch ratach. Pierwszą (80 proc.) rolnik otrzyma, gdy spełni warunki określone w wydanej decyzji o przyznaniu pomocy, a będzie miał na to 9 miesięcy liczonych od dnia doręczenia takiej decyzji. Pozostałe 20 proc. wpłynie na jego konto po realizacji biznesplanu, nie później jednak niż do upływu 2 lat od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy. Co ważne, 70 proc. kwoty premii musi być wydane na inwestycje w środki trwałe, czyli np. zakup nowych maszyn i urządzeń, środków transportu czy wyposażenia. Pozostałe 30 proc. można przeznaczyć na wydatki bieżące związane z prowadzeniem działalności. W ramach tej operacji wnioski o pomoc złożyło do tej pory prawie 3100 rolników. Wnioski przyjmują oddziały regionalne ARiMR. Można je składać osobiście, drogą elektroniczną lub rejestrowaną przesyłką pocztową nadaną w placówce Poczty Polskiej.

Jednocześnie informujemy, że 24 grudnia placówki ARiMR są nieczynne.

Więcej informacji na stronie www.arimr.gov.pl, pod numerem bezpłatnej infolinii tel. 800-38-00-84 oraz w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych Agencji.

 
Zamknij pasek info24 Zatrzymaj pasek info24 Uruchom pasek info24
Dane kontaktowe
Urząd Gminy Działdowo
Księżodworska 10
13-200 Działdowo
woj. warmińsko-mazurskie
tel.: (+48) 23 697 07 00
fax: (+48) 23 697 07 01
email: sekretariat@ugdzialdowo.pl
NIP: 571-16-02-084
Mapa dojazdu
Mapa dojazdu
projekt i hosting: INTERmedi@ zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.